קידום אורגני במנועי-החיפוש

מזער

תוכן האתר

כאשר מנועי החיפוש הופיעו לראשונה באינטרנט, הם נעזרו בטכניקות שונות להערכת רלוונטיות של דפי אינטרנט. אחת מאותן הטכניקות עתיקות היומין הייתה – רלוונטיות שמתבססת על כמות הופעת של ביטוי מסוים בדף. ההנחה הרווחת הייתה שכמות האזכורים של ביטוי מסוים בדף אינטרנט כלשהו, בהכרח מעידה על הרלוונטיות של אותו דף עבור שאילתה שהכילה את הביטוי. כלומר אם בדף מופיעה הרבה פעמים המילה "כלב", כנראה שהוא מאד רלוונטי למילה הזו. כמובן שאם נחשוב על זה לרגע, מדובר בשיטה לא יעילה כלל, שאינה משקפת רלוונטיות אמיתית.
 

דחיסת מילות מפתח

דחיסת מילות מפתח היא האחוז הכולל של תוכן העמוד שעשוי ממילות המפתח שלך משתנה נוסף בדחיסת מילות מפתח היא אחוז מילות מפתח שמודגשות, בעלות קו תחתון, נטויות, בעלות טקסט על קישור וכד'. כשדוחסים מילות מפתח בדף יש לשים לב שאת הדף קוראת עיין אנושית. חשוב להתחשב במבקרים של האתר, במסר המכירות שלך ויש להקריב תחום אחד על חשבון השני.
 

שינויים בקוד האתר

חלק חשוב בקידום האתר כולל שינויים בקוד האתר שמשפיעים על הקידום שלו במנועי החיפוש. חשוב לציין כי רוב החברות לבניית אתרים אינם בונות לפי קוד תכנות אופטימלי עבור מנועי החיפוש. לכן סביר להניח שיהיה צורך לבצע בו שינויי קוד על מנת לקדם אותו.
 

שינויים במבנה האתר ובהיררכיה שלו

לכל אתר יש היררכיה מסוימת, שמתחילה מדף הבית הראשי, ומסתעפת לדפים פנימיים. כך נוצרת מעין פירמידה המתחילה בדף הבית ונגמרת בדף הפנימי ביותר של האתר. ככל שדף של אתר קרוב יותר לראש הפירמידה, כך החשיבות של דף זה עולה. דוגמה למבנה טוב הוא אם דף הבית מקושר ישירות לדפים החשובים ביותר באתר, והדפים הללו מקשרים לדפים חשובים פחות, וכן הלאה. דוגמה למבנה לא טוב עבור קידום אתרים הוא אם דף הבית מקשר ל-200 דפים פנימיים באתר.
 

מציאת ביטויי החיפוש הנכונים

כשמבצעים קידום אתרים של אתר מסוים, אי אפשר לקדם את כל המילים בתחומו. זאת בין היתר משום שלכל אתר יש מאות ואלפי מילות חיפוש אפשריות. ברור גם כי ככל שמספר הביטויים יהיה מצומצם יותר, כך המאמץ לקדם כל מילה יהיה מרוכז יותר, וניתן יהיה להגיע לתוצאות משמעותיות יותר עבור ביטויים אלו. בכדי לבחור את המילים המתאימות ביותר, אנו משתמשים בכלים שונים ובסטטיסטיקות של האתר עצמו על מנת לקבל החלטה אילו ביטויי חיפוש הם הנפוצים ביותר והיעילים ביותר לשם קידום אתר, וכן אילו ביטויים יביאו את הגולשים האיכותיים ביותר.
 

בניית רשת קישורים נכנסים

קישורים נכנסים הם קישורים הנכנסים לאתר או דף אינטרנט. קישורים נכנסים היו חשובים במקור (לפני הופעתם של מנועי החיפוש) כאמצעי עיקרי של הניווט באינטרנט. כיום, החשיבות שלהם טמונה בעיקר באופטימיזציה למנועי חיפוש. מספר קישורים נכנסים הוא סוג של אינדיקציה לפופולריות או החשיבות של אתר או דף. קישורים נכנסים מספרים למנועי החיפוש כמה חשוב האתר שלך. בדרך כלל, ככל שישנם יותר קישורים נכנסים, כך הדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. בעלי אתרים רבים אינם מודעים לכך שאחד הקריטריונים על פיהם מקודם אתר במנועי חיפוש הוא כמה אתרים חיצוניים מקשרים לאתר. ניקח לדוגמה אתר של ספרי בישול. נאמר שב-100 אתרי בישול אחרים באינטרנט יהיה קישור לאתר ספרי הבישול שאתם מנסים לקדם. מנוע החיפוש ישים לב לכך ש-100 אתרים מקשרים לאתר, וכך הוא יגיע למסקנה שהאתר הזה הוא חשוב. אם הוא יגיע למסקנה שהאתר חשוב, אז הוא גם ימקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות החיפוש בתחום. חשוב לשים לב שקישור חד-צדדי לאתר שווה הרבה יותר מקישור הדדי. אסטרטגיית בניית קישורים יכולה להקים או להפיל אתר, ולכן נדרשת זהירות רבה בעת ביצוע פעולות אלו.
 

פרסום מאמרים וסינדיקציה

פרסום מאמרים זו דרך קלה באופן יחסי להגיע אל הגולשים. לרוב כאשר אתם מפרסמים מאמר תוכלו גם לכלול עד שלושה קישורים אל האתר שלכם. קישורים אלה נסרקים על ידי מנועי חיפוש וגם מובילים גולשים אל האתר שלכם.
 

החלפת קישורים 

החלפת קישורים עם אתרים אחרים בעלי דירוג גבוה משלכם או בעלי דירוג נמוך יותר מקדמות את מילות החיפוש אותם תרצו לקדם בגוגל.
 

הודעות בפורומים

פעילות שיווקית המתבצעת מעל לוחות הפורומים האינטרנטיים השונים ויכולה בין היתר לכלול פירסום מאמרים, אינפורמציה שימושית, תגובות כלליות, המלצות, שאלות וכד'.
 

תגובות בבלוגים

בלוגים הם עוד דרך מעולה ליצור קישורים נכנסים לאתר שלך וכך לקדם את האתר במנועי החיפוש.
 

רכישת לינקים בתשלום

קניית קישורים זהה להחלפת קישורים רק שמקום להעניק קישור מהאתר שלנו תמורת קישור אנו עניקים כסף. בדר"כ מדובר בתשלום חודשי עבור קישור נכנס לאתר שלנו. לכן עלינו לבחון ולבדוק בצורה קפדנית ביותר מה התועלת שלנו מהקישור הנכנס וכמה אנחנו צריכים לשלם עבורו.
 

קישורים חברתיים

אחת הדרכים לבנות קישורים אל תוכן קיים באתר שלהם הוא לסמן אותו כמועדף ולהתחלק בסימניה זאת עם גולשים אחרים בשילוב מפתח כך שיהיהניתן לשייך את ההמלצה שלכם לתוצאות חיפוש.